I hörlurarna just nu:

Whiskey Beach av Nora Roberts

tisdag 16 mars 2010

Nytt sovrum!

Projektet med det nya sovrummet börjar närma sig sitt slut. Det går i vitt och jag ville ha någonting kul att hänga mina smycken på så jag gick till en av Sundbybergs många secondhandbutiker för att botanisera lite och sprang på det här fyndet. En klart häftig ram. Inte antik på något sätt då ramen är gjuten i plast, men jag var inte ute efter antikt utan kul. :-)
Sedan hade jag lite vit sprayfärg i skåpet och satte igång och sprayade för glatta livet. Lite vitt sammetstyg, några krokar - och VOILA!

Sen var det ju det där med taklampa. Jag visste ungefär hurdan lampa jag ville ha och så hittade jag ett par ställen på nätet där folk hade gjort sin egen variant och jag kände att jag också måste försöka. Resultatet blev över förväntan!

Work in progress...


Färdigt resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar