I hörlurarna just nu:

Whiskey Beach av Nora Roberts

lördag 10 april 2010

Världspremiär för nytt garnmärke!

Det är inte varje dag man får vara med om en världspremiär, men igår var en sån dag. Det nya garnmärket Tedman & Kvist lanserade sitt garn igår och premiären skede hos garnaffären Inspiration i Upplands Väsby. Mycket fina garner av olika sorter och det jag gillade särskilt var att färgerna i de olika kvalitéerna (lin, ull, bomull, mohair etc) matchar varann. Genomtänkt! Deras mönster är tekniskt enkla och moderna vilket jag gillar eftersom stickning inte är min starkaste sida (är ju mer av en virkare...).

Så nu har jag tagit paus i virkandet för att göra en sjal som jag såg igår och som jag blev alldeles kär i. Titta på garnet så förstår ni varför! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar