I hörlurarna just nu:

Whiskey Beach av Nora Roberts

lördag 1 maj 2010

Betongsäsongen är här!

Jag har experimenterat med clearstamps som egentligen är avsedda för scrapbooking men kom på att det också är perfekta för betong. De är spegelvända, vilket innebär att man kan gjuta in ord, dom ger superskarpa avtryck och de går att använda om och om igen! Perfekta alltså! :-)

Resultaten av mina tester ser ni här nedanför.....

Min lilla "pelare" gjöt jag i en liten plasthink där jag klistrade fast silikonstämplar på insidan.



Panduro säljer pappersbokstäver som är perfekta att gjuta i! Ett tips är att pensla insidan av bokstäverna med formgummi så saggar inte pappret ihop av den våta betongen samt att pappret bli lättare att ta bort när betongen brunnit färdigt.

Här finns mer betonginspiration från Panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar